Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Opery Wrocławskiej

Zarząd Województwa Dolnośląskiego ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Opery Wrocławskiej z siedzibą przy ul. Świdnickiej 35, 50-066 Wrocław

Oferty wraz z załącznikami należy przesyłać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Konkurs – Dyrektor Opery Wrocławskiej „NIE OTWIERAĆ” na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Departament Rozwoju Społecznego i Rynku Pracy, ul. Walońska 3-5, 50-413 Wrocław w terminie do dnia 17 stycznia 2020 r. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Urzędu. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą poddane procedurze konkursowej.


Czytaj więcej »

Adam Porębski - Suita "Pierwsze dowództwo"

Płyta zespołu Hashtag Ensemble wyprodukowana przez Oddział Warszawski Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca "Muzyczny Ślad".
Czytaj więcej »

Koncert

Zapraszamy na koncert "Harmonie"
8 grudnia 2019 roku, godz. 17:30
Dom Kultury "13 Muz"
Wstęp wolny
Czytaj więcej »

75. Sesja MUSICA MODERNA

INAUGURACJA 75. SESJI MUSICA MODERNA
Koncert laureatów 6. Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Grażyny Bacewicz

29 listopada 2019, piątek, godz. 19.00

Czytaj więcej »

Fonie Lublina 2019 - koncert finałowy

1 grudnia 2019, godz. 18.00
Trybunał Koronny
Rynek 1, Lublin

Wstęp wolny
Czytaj więcej »

75. Sesja MUSICA MODERNA

MŁODZI KOMPOZYTORZY. MŁODZI WYKONAWCY

4 grudnia 2019, środa, godz. 12.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

Czytaj więcej »

Moniuszko i muzyka religijna

17 listopada 2019, po Mszy Świętej o godz. 16.00
Bazylika oo. Dominikanów, Lublin

Wstęp wolny
Czytaj więcej »

Poranek Muzyczny dla Dzieci

„Na dachu świata”  Poranek Muzyczny dla Dzieci


17.11.2019 (niedziela), godz. 12.30


Wstęp wolny.

Czytaj więcej »

MUZYKA NOWA – NOWE TECHNOLOGIE

Koncert MUZYKA NOWA – NOWE TECHNOLOGIE

3 listopada 2019, godz. 17:00
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, Warszawa

Bezpłatne karty wstępu
Czytaj więcej »

Jak Sąd uzasadnia skazanie pianisty

Szanowni Państwo,

Poniżej publikujemy obszerne fragmenty z uzasadnienia wyroku, o którym tak głośno było kilka tygodni temu zarówno w mediach publicznych, jak i społecznych. Chodzi mianowicie o skazanie pianisty, Jarosława Janikowskiego w I instancji na karę grzywny w wysokości 2000 złotych za to, że graniem na fortepianie zakłócał spokój dzienny dwojgu mieszkańcom bloku w Konstancinie. Sędzia Sądu Rejonowego w Piasecznie, Agnieszka Szpilska, w swoim uzasadnieniu wskazuje, że zachowanie to wypełnia znamiona czynu opisanego w art. 51 § 1 kodeksu wykroczeń. Sąd II instancji podtrzymał wyrok. Czekamy na jego uzasadnienie.

W sentencji publikowanego wyroku jest błąd – chodzi o słowa „zakłócał spokój oraz spoczynek nocny”. Na stronie 10 sama sędzia A. Szpilska, stwierdza, że nie doszło do zakłócania spoczynku nocnego, a omyłkowe słowa ze strony 1 powinny zostać skorygowane przez sąd odwoławczy. Co też sąd II instancji uczynił.

Tytułem komentarza: nie możemy dokumentu opublikować w całości, ze względu na dobra osobiste innych osób, zeznających w procesie. Za zgodą p. Jarosława Janikowskiego publikujemy fragmenty, które dotyczą jego samego i jego zeznań.

Zwracamy uwagę na fakt, iż w wyroku gra na fortepianie została zakwalifikowana jako wykroczenie z art. 51 § 1 kw, co może mieć dalekosiężne skutki w zakresie możliwości egzystowania w zawodzie muzyka; może także wywoływać skutki dla każdej innej głośniejszej czynności domowej.

To, co najbardziej dziwi nas, nie–prawników, to to, że sąd, zarówno I jak i II instancji, w swoich orzeczeniach pominął istnienie przepisów art. 112–115 Prawa o ochronie środowiska i wydanego na ich podstawie Rozporządzenia Ministra Ochrony Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 roku, które określają poziom dopuszczalnego hałasu w mieszkaniach. Przepisy i Rozporządzenie jak do tej pory zawsze były podstawą wydawania wyroków w podobnych sprawach, wyroków – dodajmy – korzystnych dla muzyków. Także Sąd Najwyższy wielokrotnie powoływał się na nie w swoim orzecznictwie. Niestety, brak oparcia się na obiektywnych miarach w przypadku tej sprawy wywołuje wrażenie uznaniowości końcowego werdyktu. Mamy prawo mieć wątpliwości, czy sąd zebrał materiał dowodowy w sposób wyczerpujący i czy rozważył wszystkie aspekty tej sprawy.

Czytaj więcej »

Benefity członkowskie

DYSKOGRAFIA IGNACEGO
JANA PADEREWSKIEGO

Dopuszczalny poziom dźwięku
w mieszkaniu - rozwiązania prawne, przykładowe sprawy

Orfeusz dla Piotra Sałajczyka

Leksykony SPA-M