Fonie Lublina 2021 - Władysław Żeleński in memoriam
Fonie Lublina 2021 - Między sacrum a profanum
Fonie Lublina 2021
ZDROWIE MUZYKÓW
Bóle pleców? Ból nadgarstka, łokcia? Sztywnienie szyi? Ostatnio wszyscy mamy trochę mniej ruchu i bardzo często trafiamy z naszym bólem do fizjoterapeutów. Pomóżmy Pani Magdalenie, studentce fizjoterapii WSEiT w Poznaniu zebrać dane o naszych problemach zdrowotnych. Wyniki Jej pracy zostaną opublikowane na naszej stronie i facebooku!
Link do ankiety:
https://forms.gle/NC9sHp4Uq47nz4nq9
Czytaj więcej »Odeszła Pani Zofia Wilma Zasłużony Członek SPAM
Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko
MUZYK SOLISTA-ZASTĘPCA KONCERTMISTRZA (I SKRZYPCE - PEŁNY ETAT)
PRZEWIDYWANY TERMIN PRZESŁUCHAŃ:
31 MAJA 2021 g. 9:00 – I ETAP oraz 1 CZERWCA 2021 – II ETAP
Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@filharmonia.pl w nieprzekraczalnym terminie do 17 maja 2021.
Wskazane jest doświadczenie w specjalności skrzypce solista. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a 442 Hz/ - prosimy o informację, które koncerty skrzypcowe Państwo wybierają.
Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę:
Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.
Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.
PROGRAM DO PRZESŁUCHAŃ:
- W. A. Mozart – Koncert skrzypcowy D-dur KV 218 lub A-dur KV 219, I cz. z kadencją J. Joachima
- Koncert skrzypcowy I cz. z kadencją do wyboru:
Czajkowski, Beethoven, Brahms, Sibelius, Wieniawski (Nr 1 fis-moll i Nr 2 d-moll), Karłowicz
lub Szostakowicz (I koncert, I i II cz. kadencja) - J. S. Bach – 2 kontrastujące części lub Tempo di ciaccona na skrzypce solo BWV 1001-1006
- Sola orkiestrowe:
Rimski-Korsakow – Szeherezada J. S. Bach – Msza h-moll
R. Strauss – Ein heldenleben Szostakowicz – Symfonia nr 6
Beethoven – Missa solemnis
- Fragmenty orkiestrowe:
W. A. Mozart – Wesele figara, uwertura Karłowicz – Stanisław i Anna Oświecimowie
Beethoven – Symfonia nr 6, scherzo, takty 1-84 Prokofiew – Romeo i Julia, śmierć Tybalda
Schumann – Symfonia nr 2, scherzo, takty 1-97
Czytaj więcej »Z głębokim żalem zawiadamiamy, że w dniu 15 marca 2021 roku zmarł Jerzy Gonczorowski
Msza żałobna za Halinę i Jerzego Górzyńskich
Fonie Lublina 2021 - Beethoven... i co dalej?
Katolicki Uniwersytet Lubelski
Odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru: Sztuka czy usługa? Dzieło czy zlecenie?
1. Czy w ustawie o prawach autorskich i pokrewnych jakikolwiek zapis wskazuje na możliwość zawarcia umowy o dzieło na artystyczne wykonanie lub to neguje? Jak chroni wykonawców ta ustawa?
Art. 54 wprowadza termin „zamawiający”, który jest stroną umowy o dzieło. Możemy powołać się również na art. 85 ustawy, gdzie jest wyraźne wskazanie, że wykonawca w sposób „twórczy” przyczynia się do powstania dzieła, czyli tworzy artystyczne wykonanie; Art. 8 ustawy, który mówi z kolei o twórcy, dlatego nie ma najmniejszych wątpliwości, że ustawodawcy chodziło o zawieranie umowy o dzieło i wypłacanie jednorazowego honorarium na podstawie takiej umowy cywilnoprawnej.
Czytaj więcej »