Blog Jerzego Łysińskiego
10.01.2014
Zapraszamy na blog Jerzego Łysińskiego członka Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków. http://polskamuza.eu/blogi.php?autor=jerzy "CZY OPERA POWINNA BYĆ SPÓŁKĄ LUB FUNDACJĄ? Codzienność opery we Włoszech to wstrzymywane wypłaty dla własnych muzyków i artystów gościnnych i zadłużenie o łącznej wartości przekraczającej 400 milionów dolarów." Zapraszamy na blog Jerzego Łysińskiego PROBLEM Z KREOWANIEM POLITYKI KULTURALNEJ Analizując działania i motywy aktorów polityki kulturalnej widzimy jak skomplikowany splot interesów oddziałuje na jej obecny kształt w polskich miastach. | |
BILETY A RÓWNOŚĆ W DOSTĘPIE DO KULTURY. Czy polityka cenowa instytucji kultury powinna wykluczać uboższą widownię? | |
PO CO NAM MUZYCY? Czy koszty utrzymania szkół i instytucji muzycznych są adekwatne do korzyści płynących z posiadania artystów i nauczycieli muzyki? | |
KTO TWORZY POLITYKĘ KULTURALNĄ? Jak wygląda realizacja „zwierzchniej władzy narodu” nad publicznym sektorem kultury? | |
KWESTIA PROPORCJI. Jaką rolę powinien pełnić teatr narodowy ? | |
ZLIKWIDOWAĆ ROZENKRANCA CZYLI EFEKT BAUMOLA. Czy można grać Szekspira w szóstkę i dlaczego Jan Klata budzi kontrowersje ? | |
MUZYCY A SPRAWA POLSKA. Jak wycenić wpływ muzyki Chopina na kreowanie pozytywnego wizerunku Polski w świecie? | |
NA NIEPOŚWIĘCONEJ ZIEMI. Czy artystom udało się uciec od krzywdzących stereotypów? Czy ubezpieczenia społeczne artystów to wymysł komunizmu? | |
MUZYKA, ZAWÓD CZY HOBBY? Co robisz? Jestem muzykiem. No dobrze, ale gdzie pracujesz? Tego typu pytania pojawiają się często w rozmowach prowadzonych przez muzyków z ich znajomymi spoza branży. | |
WESPÓŁ W ZESPÓŁ: Jakie relacje powinny łączyć kierownika artystycznego i zespół? Czy w teatrze lub orkiestrze możliwy jest model partycypacyjny czy powinna istnieć tzw. dyktatura talentów? |