Koncert z cyklu „Chwile ulotne”

30.04.2024

Szanowni Państwo,
Zapraszamy na pierwszy w tym sezonie koncert z cyklu „Chwile ulotne”

Niedziela 5 maja 2024 roku, godz. 18:30
Sień Główna, Pałac Radziwiłłów Nieborowie

Wstęp wolny

Liczba miejsc siedzących ograniczona
Wystąpi:
Amelia Law, Mateusz Pelc - lutnia
Natalia Kowalska - akordeon
Dyrektor artystyczny: Wojciech Świętoński
Program:
Jan Sebastian Bach
3 Suita francuska BWV 814
Allemande
Courante
Sarabande
Menuet I Trio
Anglaise
Gigue
Amelia Law, Mateusz Pelc - lutnia
Anatolija Kusjakow
Sonata nr 1
Enrigue Granados
Taniec orientalny
Paavo Korpijakko
Fantazja Peer Gynt

Natalia Kowalska - akordeon
_____________________________________________
Biogramy artystyczne:
Amelia Law studiuje na Wydziale Instrumentalnym Katedry Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pod kierownictwem profesora Antona
Biruli i Anny Kowalskiej (www.luteduo.com). Uczestniczyła w klasach mistrzowskich Linda Sayce (Dartington, Wielka Brytania), Nigel North (Berlin), Prof. Henryk Kasperczak i Prof.Anna Swoboda (Warszawa - Międzynarodowa Letnia Akademia Muzyki Dawnej) oraz w międzynarodowym festivalu Benslow Lutefest 2024 w Wielkiej Brytanii.
Występy Amelii Law są atrakcyjne zarówno dla melomanów, jak i osób, które rzadko mają kontakt z muzyką dawną.
Atmosfera jej koncertów jest wyjątkowa, a sale koncertowe najczęściej wypełnione do ostatniego miejsca. Amelia gra na lutni barokowej 13-chórowej, którą specjalnie dla niej wykonał sławny holenderski lutnik Martin de Vitte z Hagi.
Amelia ma w swoim repertuarze głównie kompozycje mistrzów baroku takich jak Bach, Weiss, Reusner, Fackenhagen oraz Marais.
Mateusz Pelc studiuje grę na Lutni na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pod kierownictwem profesora Antona Biruli i Anny Kowalskiej (www.luteduo.com). Uczył się w klasie lutni w szkole muzycznej im. Fryderyka Chopina przy ulicy Bednarskiej w Warszawie, ukończył również studia z Muzykologii na Uniwersytecie Warszawskim.
Zajmuje się muzyką dawną, szczególnie XVII i XVIII wieku, ze szczególnym zamiłowaniem do muzyki francuskiej wczesnego baroku. Zajmuje się również muzyką współczesną, grał miedzy innymi na festiwalu muzyki Musica Privata 2023 w Łodzi, wykonując muzykę argentyńskiego kompozytora Maxa Bobera razem z Ensemble del Cerro.
Natalia Kowalska jest absolwentką klasy akordeonu, gdzie pracuje pod kierunkiem prof. Klaudiusza Barana oraz prof. Grzegorza Palusa, a wcześniej także Daniela Baranowskiego. Jest laureatką ponad czterdziestu pierwszych nagród na konkursach oraz festiwalach o randze ogólnopolskiej i międzynarodowej, bierze czynny udział w działalności koncertowej UMFC. Razem ze skrzypaczką Magdaleną Czestkowską – Biernacką od lat tworzy Accorvion Duo. Od 2023 roku współpracuje także z kwartetem smyczkowym. Jako wiceprezes Studenckiego Koła Naukowego Akordeonistów UMFC nadzorowała powstawanie płyty „Bellow shapes” vol. 2. Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Łódzkiego.


Promowanie działalności artystów oraz koncertów i wydarzeń muzycznych o charakterze edukacyjnym współfinansowano ze środków Z.A.W. STOART www.stoart.org.pl #STOART #ZAWSTOART


Benefity członkowskie

DYSKOGRAFIA IGNACEGO
JANA PADEREWSKIEGO

Dopuszczalny poziom dźwięku
w mieszkaniu - rozwiązania prawne, przykładowe sprawy

Orfeusz dla Piotra Sałajczyka

Leksykony SPA-M